Klantcase

BBOXX: slimme zonne-energie met IoT

We hebben BBOXX geholpen off-grid zonne-energieoplossingen te leveren met een voordelig maandelijks betalingsplan

Over

BBOXX biedt klanten een betere levenskwaliteit door middel van zonne-energiesystemen die zicht richten op moeilijk te bereiken locaties in Afrika en de derde wereld.

Het in Londen gevestigde zonne-energiebedrijf BBOXX produceert, distribueert en financiert decentrale plug-and-play zonne-engergiesystemen waarmee de levensstandaard van al bijna 1 miljoen mensen is verbeterd.

Uitdaging

Voor veel mensen die in deze gebieden wonen, is het maandelijks inkomen niet hoger dan $200 per maand – en met investeringskosten die meestal nodig zijn om voorzieningen zoals kerosine, batterijen of oplaadpunten te implementeren, waren het alleen mensen met een hoger inkomen, zoals boeren, die zich dergelijke luxe konden permiteren.

BBOXX zag de behoefte aan een betaalbare, op abonnement gebaseerde service, die mensen op afgelegen locaties de mogelijkheid biedt om toegang te krijgen tot energie, maar ook ‘bolt-on’ accessoires zoals tv, radio of LED-verlichting, wat betekent dat gezinnen verbinding kunnen maken naar de moderne wereld.

Oplossing

De samenwerking met BBOXX kwam tot stand tijdens hun zoektocht naar een connectiviteitsoplossing die snel en eenvoudig te implementeren is en een geografische dekking heeft in Sub-Sahara Afrika.

Door het identificeren van de vereiste GPRS verbinding met de BBOXX service, in combinatie met een lage databundel (1 tot 2 MB per maand) en toegang tot gedefinieerde ‘Rest of World’ dekking met aanwezige lokale netwerken, creëerden we een one-stop-connectiviteit pakket. Ons SIM Managment Platform, SIMPro, maakt het mogelijk om simkaarten te leveren, dataverbruik te observeren en limietwaarschuwingen voor ongebruikelijke activiteiten in te stellen. Een API koppeling tussen SIMPro en BBOXX’s eigen SMART Solar Managementplatform geeft volledige controle over alle zonne-energiepanelen. Via dit platform is het mogelijk om de prestaties van wereldwijde gedistribueerde zonne-energiesystemen op afstand kan bewaken met behulp van essentiele datapunten: real-time gebruikspatronen, apparaatprestaties inclusief batterijprestaties en connectiviteit.

Ollie Wallington, Business Development Manager Wireless Logic, legt de strategie achter het creëeren van een naadloze grensoverschrijdende connectivteit uit: “In samenwerking met meerdere landen en mobiele netwerk operators (MNOs) was een wereldwijde simkaart met op maat gemaakte netwerken de juiste oplossing voor BBOXX. Wereldwijde simkaarten zijn uitermate geschikt voor lage datadrempels, en met connectiviteit van de zonne-eenheid naar het SMART-platform dat beperkt is tot communicatie om de vier uur, was de multifunctionele Vodafone Global-aanbod, gelaagd met de ‘NetPro’ beveiligde netwerk infrastructuur van Wireless Logic, perfect.”

Resultaat

Tegenwoordig worden de zonne-energieoplossingen van BBOXX regio voor regio geimplementeerd, met Rwanda, Kenia en Oeganda voorop in een groeiend aantal ontwikkelingslanden in Oost-Afrika. Op elk van deze locaties zet BBOXX directe winkelketens op die meer dan 150 mensen de broodnodige werkgelegenheid biedt. De detailhandel is de kern van het BBOXX-aanbod, terwijl een groeiend aantal distributeurs deuren opent in zowel Afrika, Zuid-Amerika als Azië. Gemeenschappelijk voor iedereen is de unieke connectiviteit met één simkaart die toegang geeft tot meerdere netwerken en een betrouwbare veerkrachtige service biedt tegen een enkele maandelijks tarief. Gegevens worden in twee richtingen verzonden via GPRS met pakketten met gegevens die cruciale informatie bevatten en een lange levensduur van de energievoorziening garandeert.

Met meer en meer afgelegen locaties die worden toegevoegd, BBOXX van plan om SMS-connectiviteit waar de netwerkdekking beperkt blijft tot GSM, alle worden beheerd en geïntegreerd via de Wireless Logic API op te nemen. En met de wetenschap dat BBOXX via Wireless Logic rechtstreeks toegang heeft tot verdere wereldwijde simnetwerken en lokale MNOs, wordt de uitdaging van moeilijk bereikbare verbonden gebieden verlicht.

Voor vandaag, de Wireless Logic vaste abonnement stelt de BBOXX oplossing om zeer concurrerend te zijn in een markt waar een kwestie van centen kan het verschil betekenen tussen louter overleven en een betere en meer verrijkte leven. BBOXX zijn echt het verbeteren van het leven van mensen door het plaatsen in hun handen beheersbare en betaalbare hernieuwbare energie.

Nu er steeds meer afgelegen locaties worden toegevoegd, is BBOXX van plan om SMS-connectiviteit op te nemen waar de netwerkdekking beperkt blijft tot GSM, die alle worden beheerd en geïntegreerd via de Wireless Logic API. En met de wetenschap dat BBOXX via Wireless Logic overal ter wereld connectiviteit heeft in moeilijk bereikbare gebieden. Het vaste abonnement van Wireles Logic het mogelijk dat de BBOXX-oplossing zeer concurrerend is in een markt waar een kwestie van centen het verschil kan betekenen tussen louter overleven en een beter en rijker leven. BBOXX verbetert het leven van mensen door middel van beheersbare en betaalbare schone energie te geven. Bovendien zijn de systemen beschikbaar op basis van pay-as-you go wat het meest geschikt is voor mensen met een laag inkomen omdat ze alleen betalen wat ze gebruiken.

Wilt u meer weten over de juiste IoT/M2M verbinding, dan vindt u hier meer informatie. U kunt ook rechtstreeks hier meer informatie. U kunt ook rechtstreeks contact met ons opnemen.

Het BBOXX SMART-platform is fundamenteel voor de efficiënte werking van de apparaten. Naast gepland onderhoud, gebruikersgedrag / profilering en energiebeheer, wilden we dat zowel ons directe team als onze kanaalpartners volledige zichtbaarheid en beheer van de connectiviteit van het apparaat hadden. Bijgevolg waren de mogelijkheid om simkaarten te leveren, gegevensgebruik te observeren en, belangrijker nog, limietwaarschuwingen in te stellen voor ongebruikelijke activiteiten allemaal belangrijk voor de operatie. Het SIM-beheerplatform 'WirelessPro' van Wireless Logic was in staat om al onze vereisten via een API in ons eigen SMART-platform te voorzien. En door unieke profielen te ontwikkelen voor elke geïmplementeerde simkaart, was het hele factureringsproces voor direct en kanaal veel eenvoudiger dan oorspronkelijk was gedacht.

Ashley Grealish,
Engineering Manager, BBOX