Klantcase

Healthmatic: kosten verlagen met SIM-connectiviteit

Met SIMPro hebben we Healthmatic geholpen met het beheren, bewaken en controleren van al hun simkaarten en het onderhouden van betrouwbaar efficiënte connectiviteit.

Over Healthmatic

Healthmatic is een toonaangevende naam achter de automatische toiletten in Engeland. Ze zijn gespecialiseerd in het leveren en beheren van openbare toiletten en gebruiken automatisering om operationele kosten strategisch te beoordelen en te verlagen, terwijl hun afdeling voor gegevensverzameling, H2evidence, ervoor zorgt dat alle voorzieningen altijd zijn verbonden en nauwkeurige gegevens vastleggen.

Uitdaging

Met slimme toiletten als core business van het bedrijf was het essentieel om consistent aandacht te besteden aan het beheer van hun faciliteiten. In het verleden had Healthmatic echter moeite om de netheid en het onderhoud ervan te bewaken – van informatie wanneer een schoonmaker was geweest, tot de gebruiksintensiviteit van de faciliteit en of voorraden werden aangevuld.

Er waren ook problemen rond verschillende geld houdende aspecten – van kennis over de hoeveelheid aanwezig contant geld in de units, tot wanneer de geldkist voor het laatst werd geleegd.

Deze problemen waren grotendeels te wijten aan de noodzaak dat een ​​personeelslid dagelijks de belangrijkste aspecten van de faciliteiten fysiek moest controleren, evenals het dagelijks openen en sluiten van de faciliteiten en het uitvoeren van onderhoudscontroles.

Het was duidelijk dat Healthmatic een oplossing nodig had die hen in staat stelde om hun faciliteiten op afstand en op een betrouwbare manier kon monitoren. Dit om ervoor te zorgen dat tijd en operationele kosten kunnen worden verlaagd.

Oplossing

Om hun problemen rond het onderhoud van faciliteiten op te lossen, heeft Healthmatic het H2 Control Pack systeem ontwikkeld. Uitgerust met MOXI-units was het doel van deze systemen eenvoudig: het beheer van hun faciliteiten op afstand stroomlijnen. Dit werd bereikt doordat elk systeem beschikt over een groot aantal slimme functies, mogelijk gemaakt door SIM-connectiviteit , zoals de mogelijkheid om belangrijke kerngegevens te verzenden – zoals gebruikersverkeer, service informatie en veiligheidsbeheer (bijv. het aantal gevonden scherpe objecten).

Elk systeem fungeerde in wezen als een knooppunt van informatie en gegevens voor elke faciliteit, waardoor Healthmatic volledige controle had over hoe ze werden gebruikt, wanneer ze maar wilden, en zonder de noodzaak van constante menselijke interactie.

De sleutel tot het succes van de H2-besturingssystemen was de ultramoderne connectiviteit die wordt geboden door ons speciale Platform as a Service (PaaS), SIMPro. Het gebruik van SIMPro gaf Healthmatic volledige controle over hun simkaarten, betrouwbare efficiënte M2M connectiviteit en de mogelijkheid om simkaarten te ‘parkeren’ wanneer ze niet in gebruik zijn. Dit zorgde voor betrouwbare bewaking, beheer en connectiviteit op afstand voor Healthmatic, naast realtime gegevensrapportage en SIM-voorziening/blokkering.

Resultaat

Dankzij een directe verbinding met hun SIM-verbonden Moxi-units kon Healthmatic de kosten verlagen en de efficiëntie in hun faciliteiten verhogen. Door de mogelijkheid om bezoeken van onderhoudspersoneel efficiënter te bewaken en te beheren kan Healthmatic aanzienlijke voordelen voor het beheer op langere termijn introduceren door lagere kosten, potentiële inkomsten en meer controle.

Bovendien kregen teams veel meer controle over hun faciliteiten – zoals het toestaan van een timer om de faciliteiten te openen en te sluiten, evenals het vermogen om de kosten van de keten te variëren indien nodig. De units maken het ook mogelijk om het aantal gebruikers te registreren, controle van opgenomen contanten en geven de mogelijkheid om op afstand open- en sluitingstijden in te stellen.

Als u meer wilt weten over de juiste IoT/M2M verbinding, vindt u hier meer informatie. U kunt ook rechtstreeks contact met ons opnemen.

Hoewel veel van onze contracten al jaren lopen, wordt ons steeds vaker gevraagd om gerelateerde 'pinpoint en attitude'-gegevensanalyse, waarbij we slimme apparaten opzetten die lokale onderzoeken naar openbare diensten leveren. Niet alleen toiletten, maar ook parken en andere openbare voorzieningen waar toezicht op het gebruik en de houding van gebruikers lokale autoriteiten kunnen sturen om hun serviceaanbod te verbeteren. Veerkrachtige connectiviteit en goede klantenservice stonden hoog op onze selectiecriteria bij het kiezen van een data airtime partner. We gingen op zoek naar een naadloze beheerde gegevensservice en in Wireless Logic hebben we die gevonden.

Eben Wilson,
H2evidence