Klantcase

Just Eat: verbetering van klanttevredenheid met IoT connectiviteit

We hebben Just Eat geholpen hun transactietijden te verkorten, hun bestelbetrouwbaarheid te verbeteren en hun gegevensgebruik te monitoren met SIMPro.

Over Just Eat

Just Eat is een online bestel- en bezorgservice voor maaltijden. Ze zijn actief in meer dan 13 landen en willen met de nieuwste technologische innovaties klanten een gemakkelijke en veilige onlinedienst bieden voor het bestellen en betalen van thuisbezorgmaaltijden bij meer dan 100.000 voedselverkopers en restaurants.

connectivity solutions for takeaway app

Uitdaging

Met een bedrijfsmodel dat is gebaseerd op het verbinden van klanten met restaurantpartners, vormt het online bestelplatform van Just Eat de kern van hun succes – en daarom is het absoluut noodzakelijk dat het platform betrouwbaar en veilig is verbonden. Maar historisch gezien was dit systeem afhankelijk van overbelaste vaste lijnen, wat soms resulteerde in gemiste bestellingen en vertragingen bij het bedienen van klanten.

Hierdoor werd duidelijk dat Just Eat een gegarandeerde, betrouwbare IoT connectiviteit nodig had bij hun restaurantpartners.

Oplossing

Om hun problemen met vaste lijnen te bestrijden en, belangrijker nog, om eventuele vertragingen tussen restaurantpartners en klanten te verminderen, pionierde Just Eat met de ontwikkeling van hun ‘Just Connect’ box – een systeem waarmee restaurantpartners bestellingen konden accepteren, weigeren of wijzigen door middel van ‘feedback en bevestigingsknoppen’.

De box werkte via een combinatie van een GPRS-modem, een klein thermisch afdrukapparaat en, cruciaal, een Wireless Logic data simkaart. Elke ingesloten simkaart heeft een eigen APN en werd geactiveerd bij de ondertekening van het servicecontract, en was dus bij installatie in elk restaurant meteen actief.

Dit systeem is sindsdien geüpgraded naar een nieuw gelanceerde Orderpad-tablet met een ingebouwde printer. Gebruikmakend van de drie belangrijkste Britse netwerken, naast SFR, Bouygue, Telefonica, Orange, Telenor, 3 Ierland en Vodafone in Australië en Italië, bieden we de connectiviteit voor dit systeem, dat werkt op zowel wifi- als mobiele netwerken, als een back-up oplossing.

Resultaat

Met de originele Just Connect-box konden restaurants voor het eerst een tweerichtingscommunicatie apparaat hebben via een beveiligd vast IP-adres – waardoor Just Eat meer controle kreeg over de diensten van hun restaurantpartners, konden reageren op bestellingen en deze konden wijzigen waar nodig.

Sindsdien heeft Just Eat tienduizenden abonnementen over de hele wereld verzameld en door het gebruik van lokale en roaming simkaarten is het datagebruik toegenomen van 3 MB tot 20 MB per maand, per apparaat.

Deze toename in datagebruik heeft ertoe geleid dat Orderpad afhankelijk is geworden van ons SIM Management platform, SIMPro. Met betrouwbare connectiviteit, geeft SIMPro Just Eat volledige zichtbaarheid in hun datagebruik en de status van apparaten in het veld, zodat ze kunnen zien of ze actief zijn of niet, en wanneer ze voor het laatst zijn ingelogd.

SIMPro stelt Just Eat HQ ook in staat om hun volledige verbonden landgoed wereldwijd te bekijken, terwijl individuele landen hun Orderpad-gegevensgebruik en -activiteit per land kunnen bekijken, waardoor het facturatieproces wordt gestroomlijnd.

Uiteindelijk fungeert Orderpad als een essentieel hulpmiddel voor het verzamelen van feedback van klanten en restaurants – een prestatie die niet mogelijk zou zijn zonder betrouwbare connectiviteit. Het systeem speelde een sleutelrol bij het helpen ontwikkelen van de diensten van Just Eat en het verbeteren van de algehele klanttevredenheid.

Als u meer wilt weten over de juiste IoT/M2M verbinding, vindt u hier meer informatie. U kunt ook rechtstreeks contact met ons opnemen.

Het feit dat we al onze simkaarten met Wireless Logic hebben, stelt ons in staat efficiënter te werken en de kosten onder controle te houden, ongeacht de operator en het tarief. Dankzij het SIMPro-systeem kunnen we elk van de lijnen autonoom beheren, een aspect dat van vitaal belang is gezien het Just Eat-bedrijfsmodel.

Jesús Rebollo,
Country Manager, Just Eat Spain