Klantcase

Ocean Outdoor: kwaliteitscontrolestrategie voor outdoor media leads

We hebben samengewerkt met Ocean Outdoor om hun draadloze camera-oplossingen online en verbonden te houden.

Over Ocean Outdoor

Ocean Outdoor zijn de makers van de advertentiecategorie Digital Out of Home (DOOH): een medium waarin digitale posters op groot formaat worden getoond zodat adverteerders op de juiste momenten de juiste doelgroepen kunnen bereiken.

Uitdaging

Als marktleider in de wereld van digital out of home advertising wil Ocean hoogwaardige, no-fail digitale oplossingen bieden met realtime zichtbaarheid van alle digitale schermen. Ocean Outdoor had een faalveilig monitoringsysteem nodig die 24/7 toegankelijk was voor hun klanten en zocht daarom naar externe camera’s dicht bij elke premiumlocatie.

Er was een draadloze oplossing nodig die grote hoeveelheden video en beeldmateriaal rechtstreeks naar het hoofdkantoor en klanten kon streamen. Met deze ‘on the ground eye’ zou de kwaliteitscontrole van het digitale beeld en de omgeving op elk moment in realtime kunnen worden bekeken. Op deze manier kon Ocean zorgen voor uptime van marketing-/advertentiecampagnes van klanten en voorbijgangers waren in staat om de advertenties duidelijk te bekijken.

Oplossing

De oplossing was een in eigen beheer ontwikkeld draadloos camerasysteem met geïntegreerde M2M simkaart. De vereisten voor de connectiviteit waren een waterdichte Service Level Agreement (SLA), een mogelijkheid om grote hoeveelheden data te beheren (meestal tot 10 GB per maand) en een probleemloze mogelijkheid om een vast IP-adres op elke locatie te installeren.

Voor dit laatste is dit essentieel in het geval van een gelokaliseerde uitschakeling van de camera of een routerstoringen. Met een vast IP kan Ocean ervoor zorgen dat de camera sites nog steeds detecteerbaar zijn, waardoor er geen bezoek van een technicus nodig is.

Om alle locaties in het VK te bestrijken zonder uitvaltijd zijn connectiviteit en netwerkdekking nodig. Ocean wil samenwerken met een provider waarbij ze zelf de netwerkkeuze hebben en de flexibiliteit had om elke simkaart als een individuele entiteit te behandelen voor naadloos beheer. Dit zodat de gegevens van elke camera op elk moment toegankelijk is voor zowel Ocean als hun klanten en koos daarom voor Wireless Logic om te helpen met een oplossing die in alle behoeften voorziet.

Aangezien deze simkaarten ook grote hoeveelheden data zouden verwerken, met een op maat gemaakte reeks tarieven die weliswaar niet onbetaalbaar zijn, maar een economische oplossing zouden bieden ongeacht het netwerk, hadden alle tarieven dezelfde pariteit.

Resultaat

De connectiviteitsoplossing van Wireless Logic voldeed aan de eisen van Ocean door een exclusieve oplossing te leveren met een klein aantal simkaarten, elk met een geselecteerd netwerk voor elke locatie. De veerkracht van het netwerk en het systeem was van cruciaal belang voor de algehele oplossing. Het pakket van Ocean laat zien hoe de M2M-sector evolueert om nichegebruikers binnen een aantal branches op maat gemaakte, betrouwbare en kosteneffectieve oplossingen te bieden.

Als u meer wilt weten over de juiste IoT/M2M verbinding, vindt u hier meer informatie. U kunt ook rechtstreeks contact met ons opnemen.

Door onze adverteerders in staat te stellen hun output te zien wanneer ze dat willen, kan Ocean in realtime elke twijfel wegnemen met betrekking tot het niet presteren van narrowcasting. Omdat er permanent ogen gericht zijn op het scherm en de lokale omgeving, kunnen camera's met hoge resolutie elke minuut van de dag volgen - het is een kwaliteitscontrole die ongekend is binnen deze nieuwe en dynamische mediasector.

John Kilfeather,
Operations Manager, Ocean Outdoor